söndag 1 november 2015

Wedding Dresses: Del 1

Sunday fun-day! 
I morse gick vi på brunch på ett mysigt ställe i Reading och har försökt ta det allmänt lugnt resten av dagen, Jared har fått lite "man-flu" och jag har haft migrän. Men när det började lätta lite tog vi en promenad och började kolla lite på bröllopssaker! Nu på eftermiddagen (några koppar té och lite tv-spel senare) mår vi båda två bättre och tänkte kolla lite på nästa resa, runt Jareds födelsedag; Wales, norra England, eller Scotland? Vi får se vad vi väljer!


Lite dimmigt idag! 

Bröllopsklänning(ar) - Nu har det börjat på riktigt! Letandet efter den perfekta klänningen alltså, eller ja, jag har kollat lite online tidigare men idag gick jag till första butiken. Väldigt spännande! Dock var inte denna butiken riktigt för mig, stora prislappar och för mycket glitter. Men kul att kika lite :) Nu är ju Reading ingen jättestor stad så det finns inte så mycket utbud, men tänkte åka iväg till lite andra ställen snart för att kolla med. 


 Första bröllopsklännings-letandet, första butiken, det måste ju dokumenteras!

Australien har butikerna, England har online. Jag kommer ihåg i Australien, både i Brisbane och Melbourne, så fanns det så mycket mer butiker med bröllopssaker, nästan överallt! När vi bodde i Brunswick i Melbourne var det säkert 20-30 butiker med klänningar etc, på en sträcka på 30 min promenad. Jag skojjar inte, ni kan säkert kolla på google maps och räkna dom, på Sydney Road. Men i England är det mesta online, allt från att beställa dammsugapåsar till klänningar, hela kulturen är lite mer "köp online". Lite tråkigt tycker jag ibland faktiskt, jag gillar att se på sakerna i verkligheten innan man köper, men visst är det smidigt om det är vardagssaker. Men bröllopsklänningen vill man väl ändå se innan?

I vilket fall som helst, vi fick ett fint paket från Jareds mamma häromdagen, en liten förlovningspresent samt en födesledagspresent till mig; en fotoram och tårtspaden till bröllopstårtan! 



Klänningen till ceremonin i Australien är mer eller mindre vald, den är från en av mina favoritbutiker där, Forever New! Den klänningen är lite enklare då det är en mindre ceremoni på stranden, så det kommer bli en lite större klänning i Sverige. Men känner mig som sagt väldigt nöjd änsålänge! 


Den senaste veckan - det har varit mycket plugg och jobb det senaste, hade enorma tekniska problem med plugget under veckan vilket gjorde att jag mer eller mindre freakade totalt. Men ibland får man ta ett djupt andetag och slappna av, det löser sig i slutändan. Och det gjorde det, jag fick vara lite kreativ och komma på ett annat sätt att göra mina kartor på just nu, och det känns mycket bättre!

Nu i helgen är Julia i London med några kompisar, jag åkte in och fikade med dom på fredagen. Vi gick till Workshop Coffee som bjöd på utsökt kaffe, plus en oerhört mäktig chokladkaka! Samma dag hade jag en tid hos sjukgymnasten eftersom jag hade haft det lite kämpigt med axeln under veckan. Och va ont det gjorde! Ondaste massagen jag fått med axeln, och sjukgymnasten bara kommenterade "ja du.. det är väldigt ömt idag, väldigt spänt, det kommer göra lite ont...". Jag fick muskelmassage och joint-massage, och sedan migrän efter det. Jag ska gå till sjukgymnasten en gång i veckan nu rekommenderar dom, måste få detta fixat! Vill kunna träna ordentligt och slippa huvudvärk.  

Efter detta var det jobb igår, som tur var lugnade migränen ner sig så jag kunde utföra arbetsuppgifter med värktabletter, men sen på kvällen kom den tillbaka och satt i tills idag på eftermiddagen. Nu känns det som sagt bättre igen och jag har städat lägenheten. 

Nästa vecka har jag en del ledigt, jätteskönt! Hinner kanske plugga lite mer, men det typiska är att Jared har en business trip samma tid, så jag är alldeles ensam haha. Men kanske kan ta och kolla på brudklänningar då under tiden han är iväg? ;) Nu dags för söndags-chill. Uppdaterar mer snart!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar